Genveje


Direktions- og ledelsessekretæren

Startdato:
27. okt. 2020
Slutdato:
29. okt. 2020
Varighed:
3 dage, dagkursus
27. - 29. oktober 2020
Udbyder:
Institut for Ledelse og Forvaltning

Bliv en kompetent sparringspartner for ledelsen og styrk din rolle som sekretær eller personlig assistent i organisationen

Som personlig assistent eller sekretær er du en nøgleperson i virksomheden, og det stiller store krav til dine kompetencer. Samtidig er netop den rolle under stadig udvikling, og mange steder er det at være uformel sparringspartner for chefen i dag en naturlig del af jobbet. 

På kurset får du værktøjer og redskaber, som kan styrke din rolle som sparringspartner. Samtidigt sættes der fokus på, hvordan du kan udvikle dig fagligt og personligt, så dine kompetencer matcher din hverdag på jobbet og de krav, der stilles til dig. Det teoretiske indhold vil blive koblet til deltagernes praksis.

"En personlig udvikling - nye måder at tænke på, bedre redskaber at handle ud fra. Alt i alt en stor hjælp i mit daglige arbejde."

- Stina Harrild, Rigspolitiet

Det faglige indhold

Følgende temaer vil indgå i kurset:

  • Grundlæggende ledelsesmodeller og organisationsforståelse
  • Rollen som sparringspartner for chefen
  • Kommunikation
  • Personlig gennemslagskraft
  • Prioritering og planlægning af tid og opgaver
  • Konflikthåndtering og dilemmaer i jobbet
  • Mødeledelse
  • Handlingsplan for din videre udvikling

Det får du ud af kurset

Gennem forløbet får du en øget bevidsthed om dine personlige styrker, og du vil have mulighed for at indgå aktivt i ledelsesteamet og agere som sparringspartner. Du får konkrete og brugbare værktøjer til at udvikle dine kompetencer, og opnå mere indflydelse og gennemslagskraft. Derudover får du mulighed for at indgå i et udviklende og inspirerende netværk.

Målgruppe

Chefsekretærer, direktionssekretærer, ledelsessekretærer og personlige assistenter for politiske og administrative chefer i den offentlige og halvoffentlige sektor, statslige og kommunale selskaber, private virksomheder mv. 

Virksomhedens udbytte

Med sin centrale placering i organisationen, er det afgørende, at man som sekretær eller personlig assistent er i stand til at opstille mål for sit job, nå resultater og er i stand til at udvikle sig i jobbet i takt med de udfordringer, virksomheden står i. Den enkeltes bevidsthed om sin placering og indflydelse i organisationen er desuden afgørende for lysten og modet til at påtage sig nye opgaver og indgå som en proaktiv og ansvarlig medarbejder og sparringspartner.

Pris
kr. 10.000,-  ekskl. moms

kr. 12.500,-  inkl. moms

Afholdelsessted

Tagensvej 18
2200 København N

Tilmeldingsfrist

29. sep. 2020

Kontakt
Studieservice

Har du spørgsmål om
adgangskrav, tilmelding og optagelse:

evu@phmetropol.dk

Tlf. 7248 7540
Mandag til torsdag
kl. 9.00-12.30
Fredag kl. 11.00-13.00

Betingelser

Afmelding skal ske senest 4 uger inden 1. kursus/konferencedag. 

Ved afmelding senere opkræves hele kursusgebyret. 

Ved afmelding kan I dog, efter aftale med Københavns Professionshøjskole, sende en anden deltager. 

Afmelding skal ske skriftligt til evu-kurser@phmetropol.dk

Se vores privatlivspolitik