Genveje


Servicedesign i det offentligeServicedesign i det offentlige

Bliv bedre til at forstå og håndtere design og innovation af serviceydelser i din organisation

”Servicedesign” er en attraktiv tilgang og metode, som er stærkt på vej frem i både den offentlige og private sektor. Du vil på kurset opnå en forståelse for, hvad servicedesign er, og du vil få indblik i redskaber til at identificere effektivitetsgevinster samt tænke og designe en innovativ proces med borgeren i centrum.

Det faglige indhold 

På kurset gennemgås servicebegrebet og faget udfoldes ved at vi dykker ned i de tre typiske faser i en servicedesignproces. 

Konkret arbejdes bl.a. med redskaber som ”kunderejsen”, personas, følelsesmæssig tidslinje, samskabelse og servicebeviser.

Det får du ud af kurset 

Med udgangspunkt i din hverdag og gennem praksisrelevant casearbejde opnår du en forståelse af nuværende servicepraksis og en genkendelse af, hvordan du kan arbejde med redskaberne i faget til identifikation af et serviceforløb samt potentiale for forbedring heraf.

Målgruppe 

Ansatte i ministerier, styrelser og kommuner, der enten direkte eller indirekte beskæftiger sig med udførelse og/eller organisering af serviceydelser. Du sidder måske som sagsbehandler, administrativ støtte, rådgiver eller er eventuelt selv leder af en gruppe.

Kontakt

Kontakt os hvis du har spørgsmål til tilmelding eller hvis du har brug for yderligere information.

Kontakt os på
Tlf. 72 48 75 40 / evu-kurser@kp.dk

Mandag til torsdag kl. 9.00-12.30
Fredag kl. 11.00-13.00

Tilmelding og information

Åben for tilmelding

Navn
Sted
Startdato
København N
14. sep. 2020
Pris: kr. 7.100,-
Tilmelding: 17. aug. 2020