Genveje


Servicedesign i det offentlige

Startdato:
14. sep. 2020
Slutdato:
15. sep. 2020
Varighed:
2 dage, dagkursus
14. - 15. september 2020
Udbyder:
Institut for Ledelse og Forvaltning

Bliv bedre til at forstå og håndtere design og innovation af serviceydelser i din organisation

”Servicedesign” er en attraktiv tilgang og metode, som er stærkt på vej frem i både den offentlige og private sektor. Du vil på kurset opnå en forståelse for, hvad servicedesign er, og du vil få indblik i redskaber til at identificere effektivitetsgevinster samt tænke og designe en innovativ proces med borgeren i centrum.

Det faglige indhold 

På kurset gennemgås først servicebegrebet, og vi dykker derefter ned i de tre typiske faser i en servicedesignproces. 

Konkret arbejdes bl.a. med redskaber som ”kunderejsen”, personas, følelsesmæssig tidslinje, samskabelse og servicebeviser.

Det får du ud af kurset 

Med udgangspunkt i din hverdag og gennem praksisrelevant casearbejde opnår du en forståelse af nuværende servicepraksis samt grundlæggende kompetencer til at analysere et serviceforløb og mulige forbedringer heraf.

Målgruppe 

Ansatte i ministerier, styrelser og kommuner, der enten direkte eller indirekte beskæftiger sig med udførelse og/eller organisering af serviceydelser. Du sidder måske som sagsbehandler, administrativ støtte, rådgiver eller er leder af et team.

 

Pris
kr. 7.100,-  ekskl. moms

kr. 8.875,-  inkl. moms

Afholdelsessted

Tagensvej 18
2200 København N

Tilmeldingsfrist

17. aug. 2020

Kontakt
Studieservice

Har du spørgsmål om
adgangskrav, tilmelding og optagelse:

evu@kp.dk

Tlf. 7248 7540
Mandag til torsdag
kl. 9.00-12.30
Fredag kl. 11.00-13.00

Betingelser

Afmelding skal ske senest 4 uger inden 1. kursus/konferencedag. 

Ved afmelding senere opkræves hele kursusgebyret. 

Ved afmelding kan I dog, efter aftale med Københavns Professionshøjskole, sende en anden deltager. 

Afmelding skal ske skriftligt til evu-kurser@kp.dk

Se vores privatlivspolitik