Genveje




Administrations­økonomAdministrations­økonom

Vil du være med til at administrere og udvikle det offentlige og private erhvervsliv?

Interesserer du dig for samfundsfag og administration, og kan du gå kreativt og nysgerrigt til værks, så er den toårige uddannelse til administrationsøkonom måske noget for dig.

Hvis du skal starte på uddannelsen, kan du allerede nu læse lidt om din studiestart.​

Uddannelsen

Uddannelsen til administrationsøkonom kræver, at du arbejder selvstændigt og undersøgende med fag som spænder over jura, administration, økonomi, samfundsfag og organisationsteori. Det får du brug for, når du skal planlægge og gennemføre løsninger i dit fremtidige job. 

Som administrationsøkonom får du ikke bare brug for din faglige viden, men også dine personlige kompetencer. Du skal både kunne trække på din viden om økonomiske og juridiske forhold og samtidig udnytte dine kompetencer inden for innovation og kommunikation. Læs mere om uddannelsens opbygning.

Job i offentlige og private virksomheder

En færdiguddannet administrationsøkonom er en alsidig medarbejder, der kan arbejde selvstændigt på et højere niveau end en almindelig kontoruddannet. Du får en række eftertragtede faglige redskaber, som du kan bruge, når du skal arbejde som problemløser i det offentlige eller private erhvervsliv.

Administrationsøkonomer arbejder bl.a. som administrative medarbejdere i private virksomheder og kommuner, koordinatorer, HR-assistenter, økonomimedarbejdere, kundekonsulenter og meget mere.

Læs mere om job og karriere.

Metropol garanterer feedback til de studerende

Metropol garanterer, at de studerende på alle uddannelserne fremover skal tilbydes feedback på alle større skriftlige opgaver

Tagensvej 86 på Instagram