Genveje


FagFag

På uddannelsen vil du beskæftige dig med en række fag som f.eks. naturformidling, kulturformidling og kommunikation.

Natur og kulturformidler i skoven

Læs mere om fagene

  • Naturformidling

    Her lærer du at reflektere over samspil mellem mennesker og natur, i forhold til naturforståelse og natursyn, økologi, naturforvaltning og naturformidling. Desuden får du indsigt i betydningen af naturoplevelser og aktiviteter i naturen i forhold til mental og fysisk sundhed.

  • Kulturformidling

    Du får viden om forskellige kulturelle udtryksformer, æstetik, kunst og design. Og du får kulturforståelse, herunder forståelse af kulturarv, kulturhistorie, fremmede kulturer og moderne kulturelle udviklingstendenser.

  • Kommunikation og formidlingsformer

    Du får viden om:

    • Mundtlig formidling (kropssprog, retoriske virkemidler mv) og storytelling
    • Produkttyper og købsprocesser
    • Målgrupper, markedsanalyse og fastsættelse af mål for kommunikationen
    • Kommunikationsplanlægning, herunder indhold og medievalg
    • Grundlæggende journalistiske færdigheder
    • Webdesign, at skrive til nettet, brugervenlighed og brugertest
    • Grafisk design, fotografi og videoformidling
    • Professionel brug af sociale medier
  • Interkulturel kommunikation med udgangspunkt i tysk eller engelsk

    Du får bla.:

    • Viden om kulturteori og kulturanalyse
    • Teoretisk og praktisk viden om kommunikativ kompetence når målgruppen sprogligt har engelsk eller tysk baggrund
    • Teoretisk viden om kulturmøder og forståelse for andre kulturer samt viden om sproget som kulturbærer
    • Bevidsthed om egen kultur, værdier og identitet
    • Kendskab til målgruppeundersøgelser med relevans for dansk oplevelsesøkonomi
    • Kendskab til retorik og formidlingsstrategier til forskellige turistgrupper
    • Mulighed for at erhverve praktisk erfaring "on location" med formidling til målgrupper, der sprogligt har engelsk eller tysk som baggrund
  • Oplevelsesøkonomi og innovation

    Du får

    • viden om praksis og metode i oplevelseserhverv
    • evne til kritisk og konstruktivt at analysere og reflektere over anvendelse af teori og metode i oplevelseserhverv
    • viden om oplevelsesøkonomi
    • indblik i kreative erhverv, oplevelseserhverv og oplevelsesdimensioner i øvrige erhverv i både offentligt og privat regi samt internationale forhold af betydning for oplevelsesøkonomi
    • viden om oplevelsers struktur i relation til begreber som erfaring, læring, udvikling og bevidsthedsdannelse
    • viden om samspillet mellem kultur og erhverv, offentlig og privat virksomhed, samt organisering af netværk i oplevelseserhverv
    • viden om projektstyring og projektudvikling
    • viden om fundraising i forhold til projekter
    • viden om iværksætteri og entreprenørskab
    • viden om markedsforhold i relation til oplevelseserhverv
    • viden om økonomi i relation til iværksætteri
    • viden om innovation og innovationsprocesser, herunder kendskab til kreative udviklingsværktøjer.

Valgfag

Som en del af dit bachelorprojekt kan du vælge at inddrage cases - også kaldet valgfag. Læs mere om valgfag.