BorgerkommunikationBorgerkommunikation
Lær at understøtte offentlig kommunikation
Dette modul henvender sig til ansatte i alle former for offentlige organisationer, der kommunikerer, aktivt vejleder og er i kontakt med borgere og brugere. Det vil sige administrative front-medarbejdere, der skriver til og taler med borger og brugere.
Det får du ud af modulet
På modulet lærer du om effektiv kommunikation med både borgere og brugere - uanset om brugerne er eksterne eller interne.
Du får kendskab til offentlige organisationers kommunikationspolitikker, kanalstrategier og opfattelser af borgerne, og du kommer til at træne både skriftlig og digital kommunikation med forskellige målgrupper.
Du bliver skarp på din egen og dit teams forskellige former for kommunikation, og hvordan den kan styrke løsningen af jeres opgaver.
Desuden lærer du at vejlede om de offentlige informations- og selvbetjeningssystemer og understøtte brugernes digitale kompetencer.
Det faglige indhold
Modulet fokuserer på, hvordan kommunikation kan gøres effektiv. Vi arbejder med målgrupper og med forskellige medieplatforme. Vi kommer bl.a. ind på:
- Kommunikationsplanlægning og -analyse
- Korrekt og præcist skriftsprog
- Mundtlig formidling
- Offentlighedsloven og Forvaltningsloven
- Web-video og sociale medier og vores brug af dem på jobbet
- Hjemmesiden – brugervenlighed og sammenhæng med andre digitale medier
- Digitale selvbetjeningsløsninger – hvordan fremmer vi selvbetjeningen?
Modulets omfang
10 ECTS: 60 timer fordelt på 10 dage a 6 timer
Eksamen: Aflevering af skriftligt oplæg / mundtlig eksamen